El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va anunciar la setmana passada la licitació de la primera fase de les obres de millora de l’accessibilitat de la C-32 a Mataró. Nadal, que va signar amb el president del Consell Comarcal del Maresme, Josep Jo, el document de bases que recull el conjunt de propostes per a la millora de la mobilitat a la comarca, també va destacar que abans no acabi el 2010 es podria licitar també la segona fase del projecte.
Nadal va reconèixer que “la mobilitat al Maresme és un edifici complex on juga tot i que només té sentit com a suma de les parts, cada part per separat no funcionaria”. El conseller va explicar que al mes de maig es licitarà per 77 milions d’euros la primera fase de les obres de millora de l’accessibilitat de la C-32 a Mataró, per la qual cosa els laterals es podrien començar a construir durant aquest mateix any. El conseller també va precisar que fins i tot la segona fase d’aquest projecte es podria licitar aquest any “si s’acaba signant el conveni amb el Ministeri de Foment per l’aplicació pel 2010 de la disposició addicional tercera”. Aquest primer tram del projecte comprèn el tram sud de la Ronda de Mataró, és a dir, l’enllaç en direcció Argentona i el túnel del Parpers, passa per davant del centre comercial Mataró Parc i va a parar al nord dels eixamples de Mataró, ja connectant amb Sant Andreu de Llavaneres.
El document signat per Nadal i Jo, però, inclou també mesures al voltant de la millora dels serveis públics, les infraestructures i l’aplicació d’una nova política de peatges. Proposa la reformulació del sistema de peatge a la C-32 per transformar-lo “en un element regulador de la mobilitat”. En aquest sentit, aquest any es començarà a aplicar un nou model tarifari amb bonificacions als peatges troncal i lateral de Vilassar de Dalt per als desplaçaments de mobilitat obligada amb origen o destinació a la comarca, els vehicles menys contaminants i els d’alta ocupació.
El document també inclou mesures en l’àmbit del transport públic i preveu actuacions de la millora de la capacitat de la línia R1 de Rodalies, la construcció de noves infraestructures ferroviàries, la formació de plataformes reservades per al transport públic per carretera i la implantació de nous serveis de transport públic col•lectiu. El president del Consell Comarcal del Maresme, Josep Jo, va qualificar la jornada de la signatura com a “gran dia pel Maresme”.
Nadal va reconèixer que “la mobilitat al Maresme és un edifici complex on juga tot i que només té sentit com a suma de les parts, cada part per separat no funcionaria”. El conseller va explicar que al mes de maig es licitarà per 77 milions d’euros la primera fase de les obres de millora de l’accessibilitat de la C-32 a Mataró, per la qual cosa els laterals es podrien començar a construir durant aquest mateix any. El conseller també va precisar que fins i tot la segona fase d’aquest projecte es podria licitar aquest any “si s’acaba signant el conveni amb el Ministeri de Foment per l’aplicació pel 2010 de la disposició addicional tercera”. Aquest primer tram del projecte comprèn el tram sud de la Ronda de Mataró, és a dir, l’enllaç en direcció Argentona i el túnel del Parpers, passa per davant del centre comercial Mataró Parc i va a parar al nord dels eixamples de Mataró, ja connectant amb Sant Andreu de Llavaneres.
El document signat per Nadal i Jo, però, inclou també mesures al voltant de la millora dels serveis públics, les infraestructures i l’aplicació d’una nova política de peatges. Proposa la reformulació del sistema de peatge a la C-32 per transformar-lo “en un element regulador de la mobilitat”. En aquest sentit, aquest any es començarà a aplicar un nou model tarifari amb bonificacions als peatges troncal i lateral de Vilassar de Dalt per als desplaçaments de mobilitat obligada amb origen o destinació a la comarca, els vehicles menys contaminants i els d’alta ocupació.
El document també inclou mesures en l’àmbit del transport públic i preveu actuacions de la millora de la capacitat de la línia R1 de Rodalies, la construcció de noves infraestructures ferroviàries, la formació de plataformes reservades per al transport públic per carretera i la implantació de nous serveis de transport públic col•lectiu. El president del Consell Comarcal del Maresme, Josep Jo, va qualificar la jornada de la signatura com a “gran dia pel Maresme”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario