La Generalitat ha modificat el traçat de la línia de tren orbital per tal de minimitzar l’impacte que aquesta infraestructura tindrà a la zona agrícola de les Cinc Sènies. El traçat definitiu, que va aprovar el passat dia 14 el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, desplaça l’estació de Rocafonda de les Cinc Sènies i l’apropa al nucli urbà. En concret, l’estació de Rocafonda se situarà a sota de la carretera de Mata, a l’oest de la Ronda Cervantes. Aquesta modificació respon a les al•legacions al projecte que va presentar l’Ajuntament, i que ja estaven orientades a minvar les afectacions a les Cinc Sènies. El regidor d’Urbanisme, Ramon Bassas, explica d’altra banda que el nou traçat també preveu que el tram de via que circularà per les Cinc Sènies serà soterrat, una altra de les peticions que l’Ajuntament va fer en les seves al•legacions.
El document aprovat pel departament inclou les reserves de sòl necessàries per a la futura línia de tren i preveu lleugeres modificacions del traçat previst en el document aprovat inicialment. La línia orbital, que anirà Mataró amb Vilanova i la Geltrú a través dels municipis de la segona corona metropolitana, abastarà 120 quilòmetres en total 78 dels quals seran de nova construcció. Un 60% del traçat discorrerà en túnel per tal de minimitzar les afectacions en superfície i ajustar-se a l’orografia del terreny i la densitat urbana. A Mataró, la línia orbital arribarà des d’Argentona i connectarà amb la línia de Rodalies. El PTOP preveu que la línia orbital doni servei a 96.000 viatgers al dia al 2026.
El conjunt de municipis de l’àrea metropolitana estan satisfets amb el traçat definitiu del tren orbital, segons es desprèn de les opinions recollides per ACN. Alguns dels alcaldes afectats pel traçat han explicat que la línia orbital serà “important pel país” i destaquen el fet de poder-se connectar “sense haver de passar per Barcelona”, tal com apunta l’alcalde de Vilafranca del Penedès, Pere Regull. L’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, celebra que s’hagin atès les demandes de la ciutat i assegura que el tren orbital és un “pas important pel futur del país”. Baron també destaca la importància de quadruplicar l’estació existent.
El document aprovat pel departament inclou les reserves de sòl necessàries per a la futura línia de tren i preveu lleugeres modificacions del traçat previst en el document aprovat inicialment. La línia orbital, que anirà Mataró amb Vilanova i la Geltrú a través dels municipis de la segona corona metropolitana, abastarà 120 quilòmetres en total 78 dels quals seran de nova construcció. Un 60% del traçat discorrerà en túnel per tal de minimitzar les afectacions en superfície i ajustar-se a l’orografia del terreny i la densitat urbana. A Mataró, la línia orbital arribarà des d’Argentona i connectarà amb la línia de Rodalies. El PTOP preveu que la línia orbital doni servei a 96.000 viatgers al dia al 2026.
El conjunt de municipis de l’àrea metropolitana estan satisfets amb el traçat definitiu del tren orbital, segons es desprèn de les opinions recollides per ACN. Alguns dels alcaldes afectats pel traçat han explicat que la línia orbital serà “important pel país” i destaquen el fet de poder-se connectar “sense haver de passar per Barcelona”, tal com apunta l’alcalde de Vilafranca del Penedès, Pere Regull. L’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, celebra que s’hagin atès les demandes de la ciutat i assegura que el tren orbital és un “pas important pel futur del país”. Baron també destaca la importància de quadruplicar l’estació existent.
No hay comentarios:
Publicar un comentario